counter create hit

مطالب مرتبط:

کانسپت گوشی ال جی وی ۴۰ در یک ویدیو به نمایش درآمد [تماشا کنید]

مطلب کانسپت گوشی ال جی وی ۴۰ در یک ویدیو به نمایش درآمد [تماشا کنید] برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ انتظار نمی رود که کمپانی ال جی تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ گو ...

اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت برای ۸۰ درصد خانوارها فراهم می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تکلیف برنامه ششم در ۲.۵ برابر شدن بازار ICT تا پایان برنامه تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی باید بسترهای لازم به ویژه در حوزه سرویسهای ثابت را فراهم کند. وی ...

پاسداشت شهدای مدافع حرم در تلویزیون

پاسداشت شهدای مدافع حرم در تلویزیون

به گزارش جهان نیوز، پنجاه و چهارمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «بابایی» ساخته مظفر حسین خانی بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. در این قسمت و پس از پخش مستند، سیدحسن انتظاری از جانبازان مدافع حرم و مظفر حسین خانی کارگردان مستند «بابایی» مهمان ...

فوتبال ۳- سینما صفر

طرف که بازیگر فیلم لاتاری است، بعد از حضور مهدویان در برنامه زنده «هفت» از کارگردان فیلم لاتاری گلایه کرده که چرا جلوی دوربین با پشت دست توی دهان رضا رشیدپور نکوبیده است تا او درباره سناریوی فیلم حرف نزند ...

نمایش منقل و وافور در سریال تلویزیونی!

نمایش منقل و وافور در سریال تلویزیونی!

پخش تصاویر آلات استعمال موادمخدر در بخشی از یک سریال، تعجب خیلی از بینندگان شبکه سوم سیما را برانگیخت. به گزارش بانی فیلم، پنجشنبه شب گذشته در یکی از قسمتهای سریال «آنام» بینندگان شاهد تصاویری از منقل و وافور و دیگر آلات استفاده از موادمخدر در این مجمو ...

چه کسانی شایعه  مرگ چهره ها را می سازند؟

چه کسانی شایعه مرگ چهره ها را می سازند؟

نادر مشایخی، موسیقی‌دان و فرزند جمشید مشایخی در روزنامه اعتماد نوشت: «ماجرای بیماری یک هنرمند خبر اجتماعی نیست. این مساله را می‌دانم که اجتماع می‌خواهد از حال هنرمند مورد‌ علاقه‌اش با‌خبر باشد اما خانواده هنرمند از لحاظ روحی و ...

آخرین خبرها از سریال نوروزی «تعطیلات رویایی»

آخرین خبرها از سریال نوروزی «تعطیلات رویایی»

تصویربرداری مجموعه نوروزی «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی مجید اوجی در جزیره کیش ادامه دارد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی مجموعه، «تعطیلات رویایی» مجموعه نوروزی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیماست که در ۱۵ قس ...

«خدا نگهدار آقا» در تماشاخانه انتظامی به صحنه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «خدا نگهدار آقا» نوشته هنریک ایبسن با بازنویسی و کارگردانی مهسا نعمتی از روز جمعه، ۴ اسفند ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می رود. در این نمایش ۶۵ دقیقه ای که هر شب ساعت ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان می ...

بعضی اقدامات کی روش لجبازی است/ آوردن حسین اوجاقی موجه نیست!

به گزارش وانانیوز،  ابراهیم قاسمپور در گفتگو با رادیو جوان درباره حواشی اخیر کارلوس کی روش و علی کریمی گفت: کی روش به تدریج دارد ضعفش را نشان می دهد. او گاهی اوقات درگیری ایجاد می کند و اگر کسی انتقاد کند، در صدد برخورد بر می آید.   وی افزو ...

نشست مونیخ و بهایی که ایران پرداخت

به گزارش خبرآنلاین، به مناسبت برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، بررسی چالش ها و فرصت ها به عنوان دغدغه های مشترک امنیتی دوجانبه یا چندجانبه کشورها و یا مجموعه های منطقه ای می تواند فرصتهای طلایی را فراروی بازیگران منطقه ای و جهانی قرار دهد؛ لذا یادآوری چند نکته، ضرور ...

معرفی خنده دارترین فیلم های کمدی

معرفی خنده دارترین فیلم های کمدی

روزنامه هفت صبح - صوفیا نصرالهی: BBC با نظرسنجی از منتقدان سرتاسر جهان بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما را انتخاب کرده است. یک فهرست پر و پیمان از کمدی های واقعا بامزه ای که در میان 25 تای اول کلاسیک ها با اقتدار پیروز میدان هستند. چرا کمدی ها جهانی ...

تماشا کنید: آتش بازی سال نوی چینی از فراز آسمان با فیلم برداری و مونتاژی متفاوت

ورود پهپادها به دنیای فیلم سازی و تصویربرداری؛ باعث دگرگونی و تحول در این صنعت شد. حتما تا کنون فیلم های بسیار جذابی از پهپادها را مشاهده کردید. فیلم هایی که تا پیش از این؛ هرگز امکان نداشت فیلم سازها بتوانند تهیه کنند. یک پهپاد می تواند از زمین فاصله بگیرد و در آسمان ...

سردار سلیمانی پشت فیلم «به وقت شام» ایستاد

سردار سلیمانی پشت فیلم «به وقت شام» ایستاد

از طرف همه مجاهدین از حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم؛فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: من فکر می‌کنم فیلم «به وقت شام» یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌هایی است که می‌توان گفت در بخشی از ابعاد، صد در صد نزدیک به واقعیت بوده و در واقع می‌توان گفت یک مستند واقعی است.   ...

ششم اسفند زمان شروع نمایش هادی مرزبان

ششم اسفند زمان شروع نمایش هادی مرزبان

سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد: پروانه اجرای نمایش بنگاه تئاترال به کارگردانی هادی مرزبان با درنظر گرفتن حرمت ایام فاطمیه از ششم اسفندماه صادر شده و مشکلی برای اجرای آن نیست. محسن امی ...

کاهش اعتبارات برنامه های پژوهشی توسط دولت ممنوع شد

به گزارش ایسکانیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست نوبت صبح امروز (دوشنبه) خانه ملت، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 کل کشور، تبصره 9 لایحه را بررسی کرده و به تصویب رساندند. بر اساس بند (الف) تبصره 9 لایحه، به دانشگاهها و مؤسسات آمو ...

حضور کارلوس کی روش در برنامه ۹۰ منتفی شد؟!

پس از حواشی هفته گذشته برنامه ۹۰، کارلوس کی روش برای ابهام زدایی نسبت به حضور سباستیائو در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران و سایر مسائلی که علی کریمی درباره او مطرح کرده بود، اعلام کرد باید برنامه ۹۰ به او هم مانند سرمربی سپیدرود رشت فرصت دهد تا با شرکت کردن در این ب ...

شباهت پول نقد حاتمی کیا و شاهد این موضوع

شباهت های منتقدان حاتمی کیا و شهید آوینی

خود را در اتاق بیش از حد است. بر خلاف آنچه محل از دشمنان. شهر انسانهای دهنده و همکاری مهم است که در این چند سال خود را حیاط خلوت سینما ایجاد چنین مخرب طوفان. آب بیرون رفتن به شام در طول. سپس من می خواستم به پول نقد زندگی کین شما نمی توانید می گویند شما ضعیف هستید و.... شما نمی توانید می گویند این یک تکامل از هیچ جا. چرا ؟ چرا که بیش از هر کس دیگری افتخار از فیلم است. در حال حاضر شما می توانید با او ؟ شما می خواهید برای قرار دادن در سینما اهمیت میدهد ؟ *"من بدین وسیله گواهی که در دامنه آتشفشان, گرفتگی" است که با توجه به این موضوع بر دامنه آتشفشان از این چه باک است ؟ شما می خواهید مردم به متقاعد کردن ایالات متحده برای دیدن ؟ کسی است که مردم با آن "آژانس شیشه ای". "از کرخه تا راین"!!. عمو غفور «بوی پیراهن یوسف»ش تا قاسم «ارتفاع پست»ش و حیدر «بادیگارد»ش گریستند به این راحتی‌ها قابل حذف از ذهن مخاطبان نیست. حاتمی‌کیا حذف‌شدنی نیست. ای کاش جناحی که معتقد به هنر برای هنر است، این واقعیت را بپذیرد. فرزند جنگ است پس انتظار نداشته باشید که پارچه سفید بالا ببرد. اما حاتمی‌کیا با هم‌نسلان و هم‌قطارهای خود فرق عمده‌ای دارد؛ جذابیت شخصی و استعداد شگرف در فیلمسازی باعث شد از همان سال‌های اولیه فعالیت در سینما، در دل مخاطبان جا باز کند. سیاسی‌ها هم دوست داشتند او را هم‌ردیف طیف خودشان نشان دهند. دست‌ها و سوت‌های ممتد جماعت طبقه نوظهور اجتماعی آن روزها برای هرکسی جذاب بود. حالا حاتمی‌کیا پایگاه اجتماعی‌ای داشت از طیف‌های رنگارنگی از جوانان با عقاید مختلف. عقل محاسبه‌گر می‌گوید باید برای حفظ این بدنه خاکستری مواظبت کرد. جز راست نباید گفت ولی هر راست را هم نباید گفت. آنهایی که در این فضا تنفس کردند می‌دانند بعد از مدتی این فیلمساز نیست که می‌خواهد تاثیر بگذارد بر مخاطب بلکه این مخاطب و رسانه‌ها هستند که خط فکری بسیاری از فیلمسازها را کانالیزه می‌کنند اما حاتمی‌کیا را چه به عقل محاسبه‌گر؟ * «عقل من می‌گوید که او موقع‌شناس نیست و دلم پاسخ می‌دهد نباید هم چنین باشد، عقل می‌گوید ملاحظه عرف، حکم عقل است. دلم جواب می‌دهد آخر او که عاقل نیست، عقل اعتراض می‌کند او نباید این همه بی‌پروا باشد؛ دل می‌گوید در نزد عاشقان، پروا ریاکاری است؛ عقل پرخاش می‌کند او هرچه را که در دلش گذشته، صادقانه بر زبان آورده است.» به‌خاطر همین بود که در اوج فضای اصلاحات، آژانس شیشه‌ای می‌سازد برای آرمانی بالاتر از قانون. حاج کاظم: «به اونا بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن. حافظ امنیت ملی برای من و امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین می‌کنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه.» آژانس شیشه‌ای تکانه‌ای اجتماعی ایجاد کرد، آنهایی که خیال می‌کردند حاتمی‌کیا روشنفکر دفاع مقدسی می‌شود، احساس خطر کردند. هر‌آنچه در چنته داشتند برای زخمی‌کردنش به کار بردند. همان منتقد روشنفکری که متنی سراسر مدح و ثنا برای فیلم‌هایش گفته بود به او لقب «سرگئی باندارچوک» ایرانی داده بود. می‌خواست با کنایه زدن و همپوشانی حاتمی‌کیا به کارگردان حکومت شوروی او را بترساند. ترس! کسی که گلوله در گوشش نجوای یا مرگ یا زندگی را خوانده از برچسب می‌ترسد؟ * «می‌دانم که روزگاری چنین چقدر دشوار است که انسان خود را همان‌گونه که هست نشان دهد. عادت و آداب عالم ظاهر تو را وامی‌دارند که خودت را پنهان کنی و من می‌دانم که برای فردی چون تو مردن بهتر است از زیستنی چنین.» فیلم‌ها یکی‌یکی آمدند این‌بار در قله دورانی که کفگیر قشر روشنفکر سینمایی به ته‌ دیگ خورده بود و کفتر جلد فارابی و امثالهم می‌شدند تا وام قرض‌الپسنده برای فیلم‌هاشان بگیرند و گذران زندگی کنند این‌بار «به رنگ ارغوان» را ساخت. سخت و نفس‌گیر. انگار به خرق عادت، عادت دارد. فیلم به محاق توقیف می‌رود و در روزگاری که دوستان به‌ظاهر ضدنظام در حال بهره‌مندی بودند، خانه‌نشین شد. حاتمی‌کیای مردد برایشان فرصت بود. شادی‌کنان و کف‌زنان دوباره به سمتش آمدند. محمد قوچانی: «به رنگ ارغوان مهم‌ترین فیلم سیاسی معاصر است.» محمد رحمانیان: «فیلم «به رنگ ارغوان» یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران است.» اما نمی‌دانستند «علیه عافیت‌طلبی» که همیشه دغدغه حاتمی‌کیا بوده با این چند مانور رسانه‌ای تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد. همان روزها گفته بود من ایمان دارم این فیلم (به رنگ ارغوان) یک روز بدون هیچ ممیزی از تلویزیون مملکت پخش می‌شود؛ اتفاقی که چهارم فروردین 91 به وقوع پیوست. اما چه می‌شود کسی اینچنین از خوش و ناخوش سینما بگذرد؟ اگر کارگردان دستمزد بگیری بود، بهتر نبود به همان سبک قبلی ادامه می‌داد؟ چه کسی از فحش خوردن خوشش می‌آید؟ حالا که روزگار عوض شده و حتی انقلابی‌های قدیم به فکر توشه‌برداری بودند فیلم‌های «چ» و «بادیگارد» را می‌سازد. «من سربازم همچنان هم سرباز باقی می‌مانم، هنوز دهه‌فجر تمام نشده ولی سربازان به همت مدیران این مملکت در انقلاب فجر غریب هستند.» (سخنرانی در مشهد-1392) و اما حالا «به وقت شام» حاتمی‌کیا بیشتر از پیش میل به آرمان دارد؛ آرمانی که عافیت‌طلبی را هدف گرفته و از ماجرایی مهم خبر می‌دهد. ذبح انسانیت در سرزمین شام. برخلاف دیگر فیلم‌ها که سن قهرمان با سن حاتمی‌کیا همسو است و گویی خودش در کالبد قهرمان قرار گرفته این‌بار حاج‌یونس رستمی پرچم قهرمانی را به فرزندش می‌دهد. عالم پیر دگرباره جوان می‌شود و شکاف نسل‌ها در تکاپوی خون و گلوله ترمیم می‌شود. «به وقت شام» شبیه خاکستر سبز است؛ رجزخوانی ایثار در برابر سپاه شیطان، پررنگ‌تر از دیگر فیلم‌ها و صریح‌تر برای مخاطب داخلی و خارجی. هواپیمای ایلیشون حاتمی‌کیا داغ آوار شدن بر سر مظلومان را به دل عافیت‌طلبان می‌گذارد، شبیه خود ابراهیم در جشنواره امسال. فکر می‌کردند با جوسازی و تخریب و استهزا می‌توانند راه را برای حاتمی‌کیا سخت کنند. یا او را نشناختند یا سرگذشت فیلم‌ها و عکس‌العمل او را نخوانده‌اند و ندیده‌اند. این ققنوس شاید آتش بگیرد، شاید خاکستر شود ولی نتیجه دیدنی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند. این ققنوس خود خالق ققنوس‌های جدیدی است. حاتمی‌کیا هنوز همان حاتمی‌کیای فیلم «هویت» است. هوادارها به فراخور بعدی از دغدغه حاتمی‌کیا نزدیک و دور می‌شوند. دست‌زدن‌ها تبدیل به هو می‌شود و برعکس. آنچه می‌ماند اما همان ابراهیم حاتمی‌کیاست، همان که آوینی می‌خواست بالاتر از آرزوهای جوانانه‌اش، اثرگذار‌تر از فیلمساز محبوبش فرانکو زفیرلی و با کوله‌باری از فیلم‌های قوی‌تر از «برادر خورشید، خواهر ماه» فیلم محبوبش. بیشتر از هر روز دیگر این روزها حاتمی‌کیا شبیه آوینی است. ای کاش «به وقت شام» را هم مرتضی می‌دید. نامه آوینی حتما خواندنی می‌شد. در روزگاری که مرتضی نیست ابراهیم هنوز اقتدا به حاج‌کاظم دارد. وقتی مرتضی نیست درددل‌ها را لاجرم باید به دوربین می‌گفت، بدون مرعوب شدن از هو و کف و سوت‌ها. حاج‌کاظم: «شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم من هیچ شکایتی از کسانی که ممکنه منو تا چند لحظه دیگه مورد هدف قرار بدن ندارم، اونا به وظیفه شون عمل کردن و من هم.» *جملات پررنگ، عینا از نامه شهیدمرتضی آوینی به حاتمی‌کیا گرفته شده است. نویسنده : سجاد بلوکات عضو شورای سردبیری 501