counter create hit
مطالب مرتبط:

فردوسی پور مرا ناچار به شکایت کرد

مالک پیشین باشگاه نفت تهران گفت: فردوسی پور از طریق برنامه تلویزیونی اش به من خسارت زد و ناچار به شکایت از او شدم.

بیژن امکانیان بازیگر «پدر» شد

بیژن امکانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون به سریال «پدر» به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی پیوست.

پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ قابلیت Sets مایکروسافت را بهبود می بخشد

پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ قابلیت Sets مایکروسافت را بهبود می بخشد

  مایکروسافت یک بیلد پیش نمایش جدید را برای ویندوز 10 ارائه نموده که دربرگیرنده چند قابلیت جدید است، از جمله بهبودهای متعددی برای Sets و تغییراتی در ماشین حساب مایکروسافت.   به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از سایت cio-today، این، بیلد 1763 ...

جزییات پیش فروش بلیت های جشنواره جهانی فیلم فجر

پیش فروش بلیت های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود.

رونمایی از صحنه های ناخوشایند عرصه مدیریتی!

سيد مصطفي هاشمي طبا درذ روزنامه شرق نوشت: مجلس ديروز يکي ديگر از صحنه هاي ناخوشايند عرصه مديريت در کشور را رقم زد.

فیلم | سقوط اتوبوس مدرسه به دره جان ۲۷ کودک را گرفت

سقوط اتوبوس مدرسه به عمق دره 30 متری در ایالت هیماچال پرادش هند جان 30 نفر از جمله 27 کودک را گرفت. بر اساس گزارش ها همه کودکان کشته شده در این حادثه زیر ده سال سن داشتند. همچین راننده اتوبوس و دو معلم مدرسه در این حادثه جان باختند. ...

فیلم های تلویزیون در تعطیلات

در روز های پایانی هفته فیلم سینمایی «محمدرسوال الله (ص)» به کارگردانی مصطفی عقاد از تلویزیون پخش می شود.

تهیه کننده پایتخت: یک گلوله واقعی هم شلیک نشد

«حمله داعش وطنی به اثر ملی! اولین کارخانه سیمان ایرانی به دست داعشی های وطنی تخریب شد! پایتختی ها، ترکیه را تبلیغ کردند و اثر ملی را به گلوله بستند و ....» اینها برخی از جملات و واکنش هایی است که چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و سایت های خبری درباره د ...

عکس؛ خلاقیت جالب بلیچر ریپورت در نمایش صعودکنندگان به نیمه نهایی چمپیونزلیگ

عکس؛ خلاقیت جالب بلیچر ریپورت در نمایش صعودکنندگان به نیمه نهایی چمپیونزلیگ

بلیچر ریپورت به بهانه صعود تیم های رئال مادرید، بایرن مونیخ، لیورپول و رم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا طرح جالب زیر را منتشر کرده است. رئال مادرید شب گذشته (چهارشنبه) در دیداری جنجالی مقابل یوونتوس در حالی که ۳ بر صفر عقب بود، با ...

«لاتاری» و «به وقت شام» از «مصادره» پیشی گرفتند + جدول

در چهارمین هفته نمایش فیلم های اکران نوروزی، فیلم های اجتماعی از کمدی صدرنشین پیشی گرفتند و «لاتاری» در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

روایت حجت الاسلام قرائتی درباره داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم (ع) +فیلم

بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم (ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید.

فیلم | قرائت بیانیه شورای عالی استان ها خطاب به رییس قوه قضاییه

بیانیه شورای عالی استان ها خطاب به رییس قوه قضاییه درباره سخنان دادستان کل کشور درمورد استعفای محمدعلی نجفی، شهردار تهران را در ویدئوی زیر ببینید و بشنوید. ...

«نقی معمولی» استقلالی شد +عکس

محسن تنابنده بازیگر نقش «نقی معمولی» در سریال پایتخت امروز در کلینیک استقلال حضور یافت.

حواشی جالب فوتبالی از نگاه فوتبال ۱۲۰ (بخش یک)!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در ” آیتم فان یک” به نمایش جالب ترین اتفاقات فوتبالی در فوتبال جهان پرداخته است. حواشی جالب و کمی هم دردناک در این آیتم گنجانده شده است. پارس فوتبال شما را به تماشای این کلیپ دعوت می کند. ...

تعلیق افزایش آن برای فیلم "زمان شام"

نظر طالب زاده درباره فیلم «به وقت شام»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا; دهم بخشی از ویژه برنامه ققنوس ، با مقدمه ای از محمد به یک آهنگر, مهمان, بحث, بخش اول آغاز شد. Mohammed Al Haddad پس از ساخت بازی در چند نمایش فیلم نیمه از دست رفته در سال های هفت و هشت. آهنگر در ادامه فعالیت خود را با فیلم هایی مانند شیر داغ ، فرزند خاک. بیداری رومی است. فایل و همچنین مجموعه تلویزیونی تا صبح به ارمغان آورده است. در این سال بود که با کارگران فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور. گفتگو قسمت اول بزرگترین محمد در آغاز مصاحبه با آهنگر برای ساخت آب زمین تبریک, مرد, چون پیامبر (ص) یکی از مخالفان این فیلم او دلیل این عمل از عزاداری در یادگیری است. به عزاداری در واکنش به صحبت با دانش آموزان است. رد پیام باعث جدی تر از طراحی دانست و نکاتی که به او گفته شده را عاملی برای بازبینی و بازنویسی فیلم نامه و تقویت نقاط قوت آن دانست. نبوی در خصوص رضایت او از کار پرسید و نظر او را در مورد امکان ساخت فیلم پس از کش و قوس‌های فیلم نامه جویا شد و باشه آهنگر در جواب گفت: بودجه‌ی برآورد شده برای کار متعلق به یک سال پیش از کلید خوردن کار بود. همچنین بسیاری از وعده‌های لجستیکی که به ما داده شده بود محقق نشد و ما مجبور شدیم کار را با یک تغییر قیمت وحشتناک انجام بدهیم. علاوه بر این‌ها حامی مالی فیلم هم به مشکل خوردند و کمکی که قرار بود به فیلم بشود دیر انجام گرفت. کمبودهای مختلف موجب شدند که بخش‌های حذف شوند و یا برای اجرای آن فرم دیگری را طراحی کنم.   باشه آهنگر ضمن بیان دیگر سختی‌های کار به موضوع گذر کردن از نظارت‌های مختلف نظیر شورای پروانه ساخت گفت و در ادامه افزود: من فیلم نامه را شانزده بار بازنویسی کردم، اما به شما و دیگر همکارانتان هم حق می‌دهم، چرا که شما هم نگرانی‌هایی دارید و سیاست، پیش آگاهی نسبت به تماشاگر، پیش بینی نسبت به حوادث آینده و مسائلی این‌چنینی باعث می‌شوند شما گرفتار خودسانسوری‌ها شوید. نبوی در پاسخ به این موضوع گفت: نگاه من به فیلم‌نامه‌ها بیشتر از نظر ویراستاری است و به‌شدت به آن اعتقاد دارم. در زمانی که مجله‌ سینمایی داشتم، تمام صفحات آن از جمله سرمقاله‌ خودم هم می‌بایست ویراستاری می‌شد. بخش میان برنامه در بخش میان برنامه بحث تاریخ انقلاب ادامه پیدا کرد و در آن به فیلم‌هایی همچون: خون بارش، اعدامی، تیرباران، دست شیطان و طوفان شن تحت عنوان فیلم‌های موفق در ترسیم تاریخ انقلاب معرفی شدند. در ادامه ضمن اشاره به کمرنگ شدن آثار مرتبط با انقلاب، به معدود آثاری که در جهت معرفی تاریخ انقلاب ساخته شده‌اند اشاره شد. از میان این فیلم‌ها می‌توان به ماجرای نیمروز، سیانور و ایستاده در غبار اشاره کرد. تعداد آثار محدود در این حوزه به‌خوبی بیانگر بی‌توجهی به انقلاب از سوی سینماست و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در دیگر کشوری نظیر شوروی سابق، سینما خود را باسیاست‌های جدید منطبق می‌کند و در دهه‌ی بیست میلادی، خود را به یکی از طلایی‌ترین دوران فیلم سازی در تاریخ این کشور تبدیل می‌کند و فیلمی نظیر اعتصاب آیزن اشتاین ساخته می‌شود. گفت‌وگوی بخش دوم در گفت‌وگوی بخش دوم نادر طالب‌زاده میهمان اکبر نبوی در برنامه ققنوس بود و بحث در مورد پرداختن سینما به انقلاب اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در ابتدای گفت‌وگو نبوی از طالب‌زاده در خصوص عدالت نمایشی در پرداختن به واقعه‌ انقلاب، هم از نظر شخصیت‌های انقلابی و هم سر فصل‌های آن در سینما و تلویزیون پرسید و او در پاسخ گفت: پرسش خوبی است اما بگذارید من به آن پاسخی کلی بدهم، چرا که من تمام آثار سینما و تلویزیون را ندیده‌ام و البته از این بابت خوشحال هستم. در سال‌های اولیه‌ انقلاب بسیاری شور آن را داشتند که با ساختن فیلم زنده بودن سینما را نشان دهند و برخی هم بدون آنکه فیلمی ساخته باشند، سر صحنه فیلم سازی می‌آموختند. غالب آثار آن دوران بدین صورت ساخته می‌شد. فیلم سازی برای کسی که به مدرسه آموزش فیلم‌سازی نرفته باشد بسیار سخت است و به‌جز موارد استثنا، یک چنین افرادی فیلم ساز خوبی نمی‌شوند. طالب‌زاده افزود: در حال حاضر بعد از سال‌ها فیلم سازی برای انقلاب، شاهد ظهور آثار فاخری هستیم که برخی از آن‌ها قابلیت بین‌المللی شدن دارند. کارهایی که در طول این سال‌ها برای انقلاب انجام شده، بیشتر از جنس مستند و نشان دادن عکس بوده، اما برای روایت تاریخ باید کاری انجام بگیرد که جذاب باشد. من به این اتفاق خوش بین هستم و با توجه به شتابی که در کیفیت رخ داده، در آینده شاهد کارهای خوبی خواهیم بود و من در همین جشنواره هم چند کار خوب را شاهد بودم. نبوی نظر طالب‌زاده را در خصوص فیلم به‌وقت شام آخرین اثر ابراهیم حاتمی کیا پرسید و او پاسخ داد: بسیار فیلم خوبی بود. فیلمی پر شات همراه با یک معماری دوربین فوق‌العاده بود. فیلم او پیرامون موضوعی بود که تا به حال آن را کسی ندیده است، چه مردم ایران و چه غربی‌ها. اگرچه که در جاهایی کار با شتاب انجام شده بود و از مسائل به‌سرعت گذر کرده بود، اما اثر با یک دکوپاژ پخته بود. نبوی ضمن آنکه کارهای ساخته شده از سال پنجاه و هشت را نسبت به شرایط فرصت‌طلبانه خواند، به‌مرور برخی آثار خوب ساخته شده از میان کارهای ضعیف و به تعبیر او فیلم فارسی این دوران پرداخت. او در ادامه از گسست سینما با آرمان‌های انقلاب تا شروع به کار سینمای دفاع مقدس گفت و معتقد بود که فقر آثار در مورد انقلاب توسط فیلم‌های دفاع مقدس تا حدودی جبران شد. بر اساس این مطالب پرسش نبوی این بود که در حال حاضر چگونه باید خلأ آثار مرتبط با آرمان‌های انقلاب را جبران کنیم؟ طالب زاده در پاسخ به این موضوع، به موارد مهمی در تاریخ نظیر پشت صحنه‌ی اتفاقات زمان ورود امام و نقشه‌ی آمریکا و انگلیس در سال‌های اول انقلاب اشاره کرد و آن‌ها را سوژه‌هایی دست نخورده اما مهم دانست. طالب زاده افزود: در مقابل غفلت ما آمریکایی‌ها برای آنکه مسئله‌ی تسخیر لانه جاسوسی برای مردمانشان زنده بماند، فیلم آرگو (Argo)  را ساختند و آن را در کاخ سفید هم به نمایش درآوردند. این نشان دهنده‌ی اهمیت ایران است و آن‌ها برای زنده نگه داشتن علت دشمنی خود چنین فیلمی را ساختند. اما در مقابل ما برای موضوعی مانند حمله‌ی طبس که در آن آمریکایی‌ها مأیوس شدند، ما تنها یک کار سینمایی داریم و این در حالی است که آن اتفاق قابلیت‌های زیادی برای پرداخت و ساخت آثاری دیگر دارد. ما با پرداختن به جزئیات آن شکست و استفاده از دیالوگ‌های چارلی بکویث که موجود هم هست، می‌توانیم یک اثر سینمایی بسازیم و بر روی شکست آمریکا از نیرویی فراتر از تکنولوژی مانور دهیم.     طالب‌زاده در ادامه گفت: ما یک اتاق فکر تشکیل نداده‌ایم و از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خوب سینمای خود استفاده نکرده‌ایم. اگر در سال‌های ابتدایی انقلاب ورود به عرصه جنگ مجال برای پرداختن موجز به این مسئله را نمی‌داد، امروز جوانان خوش فکری داریم که می‌توانند در آن بستر به فعالیت بپردازند. نبوی با بر شمردن گفتمان متفاوت انقلاب اسلامی در عرصه‌ی جهان، از چگونگی عرضه‌ی آن در قالب سینما پرسید و طالب زاده در پاسخ به این سؤال گفت:  در ابتدا باید بگویم که متمرکز بودن بر روی موضوعات بسیار مهم است و ما خیلی بر این اساس فعالیت نکرده‌ایم. ما باید دوستانه به یک استراتژی برسیم. طالب‌زاده در ادامه به حج خونین سال 66 اشاره کرد و آن را ناشی از تلاش عربستان برای تقابل با ایران، مبتنی بر طرحی دانست که در نهایت به یک عملیات نظامی منجر شد. طالب زاده در ادامه تصریح کرد: اتفاقات سال 66 و دسیسه‌های عربستان در آلوده کردن آب زمزم و خباثت‌های نظیر آن موضوعات خوبی برای یک درام هستند اما به آن‌ها نپرداخته‌ایم. حتی اگر نشریاتی نظیر گاردین به موضوع آلوده بودن آب زمزم اشاره نمی‌کردند، از سمت ما اتفاقی نمی‌افتاد و مسئولان ما آن را یک توهم توطئه عنوان می‌کردند. طالب‌زاده افزود: همچنین تجهیز ارتش عراق به سلاح شیمیایی توسط آمریکا، موضوع مهمی است که کسی آن را پیگیری نکرد. تقابل‌هایی که با ایران انجام شده حتی تحریم‌های امروز ، جزو تاریخ انقلاب بوده و سوژه‌های خوبی هستند که با یک طراحی خوب می‌توان از آن بهره برد.    نبوی در ادامه علت بی‌انگیزگی مدیران را جویا شد و طالب زاده در پاسخ گفت:  به تعبیر یکی از دوستان ما قرارگاه فرهنگی نداریم. قرارگاه فرهنگی مانند نمونه‌ی نظامی آن اما در جنگ نرم است. در آنجا افراد باید یکدیگر را ببینند و در مورد مسائل فکر کنند. گذشت زمانی نزدیک به چهل سال پختگی و شناختی را به همراه دارد و این موضوع با گرد هم آمدن و فکر کردن زمینه ساز اتفاقات خوبی خواهد بود. البته افق رسانه در صدا و سیما با همین هدف راه اندازی شد و بنا بر این بود که در آن کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان سخنرانی کنند و کارهایشان را ارائه کنند. در این شبکه کارهای بسیار خوبی هم تولید شد اما بازهم آنچه قرار بود باشد نیست و در حال حاضر به محل سخنرانی مسئولان تبدیل شده است. نبوی در راستای صحبت‌های طالب زاده، ضمن بر شمردن ظرفیت‌های بی‌شمار سینمای ایران، از رویه‌ی سینمای آمریکا مثال زد و عنوان کرد: در آمریکا میان هنرمندان و سیاستمداران هم افقی وجود دارد و ارتباط تنگاتنگی حکم‌فرماست. در کشور ما تنها از سینما طلب می‌شود، اما نمی‌گوییم که ما چه چیزی به سینما داده‌ایم. به‌عنوان مثال در زمینهٔ انرژی هسته‌ای، فیلم‌سازان ما وقتی بدانند چه اتفاق بزرگی رخ داده است، از درون به جوشش در خواهند آمد و کاری ارائه می‌کنند. در حال حاضر فاصله‌ی زیادی میان جامعه‌ی فرهنگ و هنر و سیاسیون وجود دارد. البته سیاستمداران دخالت‌های غیرمنطقی در حوزه‌ی فرهنگ دارند و علت آن را سامان دادان به آن عنوان می‌کنند، حال آنکه شرایط را بدتر می‌کنند. ای کاش سیاستمداران به‌جای دخالت مستقیم، ارتباط مستقیم میان خود و هنرمندان ایجاد کنند تا با این سرمایه یک جوشش در آنان به وجود آید. طالب‌زاده ضمن موافقت با این مطالب، بار دیگر به تمرکز میان افراد اشاره کرد و آن را موجب اندیشیدن مداوم در مورد این مسائل دانست. از نظر من بلوغ ایستادگی در مورد دخالت‌ها هم به وجود آمده و در حال حاضر استعدادها خوبی داریم و سابقه‌ی خوبی در حوزه‌ی بین‌الملل هم در گیشه داریم.     طالب‌زاده افزود: ما ظرفیت‌های خوبی داریم و به‌عنوان مثال من دوستی کانادایی با ریشه‌ای نیمه سرخ پوست و نیمه ایرلندی دارم که در حال حاضر یک مسلمان و شیعه است. او در کتابی به بررسی شرایط مسیحیان در زمان پیامبر اسلام پرداخته و تا کنون بر کتاب او ششصد نقد نوشته‌اند. همین کتاب یک سوژه‌ی خوب برای فیلم سازی است و می‌توان از این تعاملات استفاده کرد. به‌عنوان مثال فیلم به‌وقت شام نشان می هد که توانایی انجام کارهایی در سطح بین‌المللی را هم داریم. نبوی در ادامه‌ این موضوع گفت: ظاهراً هنوز به این فکر نیفتاده‌ایم و بیشتر در دایره جغرافیای خودمان در حال فعالیت هستیم. در حالی که ایران از لحاظ تاریخ، فرهنگ و هنر نظیر سینما دارای شخصیتی بین‌المللی است، اما از آن استفاده نمی‌کنیم. طالب‌زاده با اشاره به انقلاب سال پنجاه و هفت، آن را تنها تحولی مختص به ایران ندانست و ضمن جهانی بودن آن عنوان کرد: هر وقت ما از الگویی که امام طراحی کرده دور می‌شویم، کاریکاتوری مضحک شده و کارهایمان خنده دار می‌شود. نبوی در خصوص رسیدن سینمای کشور به یک زبان بین‌المللی برای انتشار نرم افزاریِ انقلاب، به ضعف‌های جدی در این حوزه اشاره کرد و عامل اصلی آن را مدیریت فرهنگی کشور دانست. طالب‌زاده ضمن پذیرش این نکته گفت: به نظر من مسئولانی که در این زمینه تجربه‌ای ندارند اندکی کنار بایستند و خط و ربط را به  افراد کارشناس بسپارند و با آنان تعامل داشته باشند. در اینجا مدیران خوبی هم داریم، اما آنان ایده پرداز نیستند و ایده پردازی یک مسئله‌ی ذاتی است. در حال حاضر یک بلوغ در میان فعالان وجود دارد و از رقابت‌های سال‌های آغازین فعالیت و کسب پست و مقام‌ها گذشته است. در حال حاضر داشتن پنج فیلم خوب هم کافی است. نبوی در آخرین پرسش خود اولویت‌های راهبردی طالب زاده را در مورد پرداخت سینمایی در رابطه با انقلاب  جویا شد و او در پاسخ به این سؤال گفت: یکی از این اولویت‌ها تاریخ اسلام در زمان زندگی پیامبر است و معتقدم این مسئله همیشه اهمیت دارد. مورد بعدی اتفاقاتی است که بعد از انقلاب رخ داده و دشمنی‌ها و شرارت‌های آمریکا بر ضد ایران سرشار از سوژه‌های جالبی است. حتی مسئله یازده سپتامبر هم موضوعی بود که بر روی آن کار نکردیم و به دنبال پاسخ برای چرایی آن نبودیم که در نوع خود یک سوژه‌ی مناسب است.